AMU-kursus

Vi har i øjeblikket problemer med tilmeldingen. Prøv igen efter kl. 14.00
Du kan også tilmelde dig ved at ringe til os på 33 88 09 00

Reklamationshåndtering

Varighed

1 dag

Pris

Deltagerbetaling: 124 kr. Læs hvem der kan få tilskud. Fuld pris: 696,35 kr.

Er du i arbejde

Prisen med tilskud gælder for faglærte og ufaglærte, der er i job. Pris: 124 kr.

Har du en videregående uddannelse, skal du betale fuld pris. Pris: 696,35 kr.

 

Er du ledig

Den fulde pris betales af dit jobcenter.

Er du ledig i første ledighedsperiode og har du ret til 6 ugers jobrettet uddannelse skal kurset godkendes af din A-kasse. Ellers skal kurset godkendes af dit jobcenter

Adresse

Rentemestervej 17, 2400 København NV

Skolefag

Reklamationshåndtering (44478)


Kursusbeskrivelse

Særligt med fokus på behandlinger

 

På dette kursus er der fokus på reklamerende kunder og hvordan du genskaber gode kunderelationer.

Deltageren kan give kunden korrekt og serviceorienteret information om forbrugerrettigheder m.v. ved køb af varer og kan håndtere en efterfølgende reklamation fra kunden. 
 

Hvorfor skal du deltage?

 

Du kender det sikkert godt- salonen/klinikken er fuld af kunder og ind ad døren kommer en kunde som er utilfreds med en behandling eller et køb. Måske beder kunden om en ny gratis behandling eller at få sine penge retur. Men hvad har kunden egentlig krav på?

 

Når kunden indgiver en reklamation giver det dig en mulighed for at rette fejl og misforståelser. En reklamation kan derfor være et af de bedste udviklingshints en virksomhed kan få.

Men det er vigtig for din salon/klinik at bevare en god kunderelation, så kunden kommer igen. Det kræver en professionel reklamationsbehandling. Reklamation er reguleret af en række regler, kutymer og sædvaner om god kundeservice, som du skal kende. På kurset bliver forskellige problemområder gennemgået, så du ved hvordan du skal forholde dig og håndtere forskellige situationer.

 

På kurset arbejdes der bl.a med:

 

  • Købeloven og Nethandel
  • At give kunden korrekt og serviceorienteret information om forbrugerrettigheder m.v. ved køb af varer og behandlinger og kan håndtere en efterfølgende reklamation fra kunden.
  • At vejlede din kunde om forskellen mellem reklamationsret og garanti
  • Informere din kunde om købelovens bestemmelser og reklamationsret. Herunder også bon,  kvitteringer og garantibeviser
  • Hvordan du via elektroniske søgesystemer opdaterer din viden om gældende regler på området
  • Kan kunden fortryde købet/behandlingen?
  • Reklamationsretten under 2 år og efter de 2 år ifht køb af produkter
  • Reparation eller ombytning - Hvad er en mangel jf. købeloven

 

Kurset kan med fordel tages sammen med kurset Konflikthåndtering


Spørgsmål?

Hvis du har brug for hjælp, så send gerne en mail til .
Eller fang os på 33 88 09 00.