-
LedelseGrundlæggende Ledelse
-
Administration, IT og ØkonomiHR og Personaleudvikling
Rekruttering og jobsamtaler
Om kurset
Styrk dine kompetencer i det effektive jobinterview og bliv klædt på til et struktureret rekrutteringsforløb
Kurset er målrettet den professionelle HR-medarbejder og ledere som rekrutterer nye medarbejdere.
Rekruttering og HR kan gøre den helt store forskel mellem fiasko eller succes, når virksomheden skal sætte og fastholde dygtige medarbejdere. Med et kursus i rekruttering kan du blive klogere på, hvordan du undgår de mest almindelige fejl i ansættelsesprocessen, og hvordan du sammensætter det bedste team i jeres virksomhed.
På kurset bliver du klædt på til alle elementer for at gennemføre en struktureret rekrutteringsproces, lige fra job- og personprofil, til spørgeteknik, gennemførelse af jobinterviews, brug af tests og case, samt afslag.
Du skal arbejde med en struktureret ramme for dine rekrutteringer, træne i egne cases og få individuel feedback fra dine medkursister og underviser.
Efter 2 dage, er du som leder eller i HR, klar til at varetage rekruttering af både ledere og medarbejdere, såvel generalister som specialister.
Kursets opbygning og indhold
Kurset består af 2 dages kursusaktivitet.
Undervisningen gennemføres som en kombination af oplæg/teori, cases, træning i egne samtaler – og dialog/feedback deltagerne imellem. Træningen tilrettelægges så alle får mulighed for at afprøve individuelle læringspunkter.
På kurset arbejder du bl.a. med
- Den strukturerede rekrutteringsproces
- Forberedelse af jobinterview
- Spørgeteknik og faldgruber
- Træning og individuelle læringspunkter ved gennemførelse af jobinterview
- Tips og trick til hvordan anvendelse af test og cases kan styrke processen
- Afslag og personlig feedback
Kursets moduler (AMU-fag)
- Lederens rekrutteringsværktøjer (40653)